Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15 Μαΐου 2024, σε συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο Ευαγγελισμός, Ημερίδα με θέμα «Θαλάσσιος Εγγραμματισμός».
Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική πρωτοβουλία της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, για την προώθηση της εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης στα θαλάσσια θέματα, καθώς και της συμπερίληψης όλων των ατόμων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Με έμφαση στην προσβασιμότητα και την ισότητα, η ημερίδα φιλοξένησε 84 άτομα με αναπηρία, προσφέροντας τους τη δυνατότητα να απολαύσουν και να εμπλακούν ενεργά σε δραστηριότητες που αναδεικνύουν την ομορφιά και τη σημασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Μέσα από πρακτικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικά παιχνίδια, τα άτομα που συμμετείχαν, είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο της θάλασσας και να εμβαθύνουν στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Σκοπός του προγράμματος «Πρασινίζω το σχολείο μου – Πρασινίζω τη γειτονία μου» είναι η ενίσχυση του Πρασίνου σε τοπικό επίπεδο συμβάλλοντας στη βελτίωση του μικροκλίματος, στην αύξηση του αστικού πράσινου, στην ανάπτυξη του εθελοντισμού και, κυρίως, της περιβαλλοντικής δράσης όλων μας, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες αλληλεπιδραστικού τύπου, όπου μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικοί και το σύνολο της κοινωνίας των πολιτών θα προσθέσουν το δικό τους λιθαράκι στο αγώνα που διεξάγει η ανθρωπότητα για το πρασίνισμα του πλανήτη.
Η παρουσίαση του προγράμματος «Πρασινίζω το σχολείο μου-Πρασινίζω τη γειτονιά μου», καθώς και τα έντυπα που χρειάζεται να συμπληρωθούν από το σχολείο στην περίπτωση που ενδιαφέρεται να συμμετέχει στο πρόγραμμα βρίσκονται αναρτημένα πιο κάτω.
Για περισσότερες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις σχετικά με το πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
Το προαιρετικό σεμινάριο της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη με θέμα «Σχεδιασμός έργων STEM (STEM projects) για την προώθηση της αειφορίας σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο» ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024 με την παρουσίαση, από τις ομάδες εργασίας, των έργων που έχουν παραχθεί κατά τη διάρκεια των 7 τρίωρων συναντήσεων.
Ζητούμενο του σεμιναρίου ήταν, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες, να αντιληφθούν ότι τα θέματα της αειφορίας συνδέονται με ζητήματα της πραγματικής ζωής τα οποία μπορούν να διερευνήσουν μέσα από την αξιοποίηση των STEM στο πλαίσιο του συνόλου των μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος. Απώτερος σκοπός του σεμιναρίου ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθησιακών ενοτήτων STEM για την Αειφόρο Ανάπτυξη.
Με αφορμή την Ημέρα Εκπαιδευτικού της Μέσης Εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024, στο ΚΠΕ Παναγιάς, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Έμπας με θέμα «Ενδυναμώνοντας τους/τις μαθητές/μαθήτριες στην χωρίς αποκλεισμούς, ισότιμη και Ποιοτική Εκπαίδευση».
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εργαστήρια που σχετίζονταν με τον Στόχο 4 της Αειφόρου Ανάπτυξης για την ποιοτική εκπαίδευση.
Με αφορμή την Ημέρα Εκπαιδευτικού της Μέσης Εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024, στο ΚΠΕ Σαλαμιούς, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του Λυκείου και Τεχνικής Σχολής Πόλεως Χρυσοχούς με θέμα: «Βήματα προς την Υπεύθυνη Κατανάλωση: Περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις από τη μη αειφόρο παραγωγή και κατανάλωση».
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εργαστήρια που σχετίζονταν με τον Στόχο 12 της Αειφόρου Ανάπτυξης, για την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή.
Την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023 φιλοξενήθηκε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Αθαλάσσας, η ομάδα των Βιολόγων εκπαιδευτικών που παρακολουθεί το πρόγραμμα της Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης. Τα μέλη της ομάδας, συνοδευόμενα από τον Καθηγητή Κωνσταντίνο Κορφιάτη, είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ΚΠΕ Αθαλάσσας «Προσαρμογή και εξέλιξη οργανισμών στο δάσος». Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν από τους Λειτουργούς του ΚΠΕ δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες ο εκπαιδευτικός μπορεί να διασυνδέσει τη διδασκαλία των εννοιών του κεφαλαίου της Εξέλιξης με στόχους της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο ανάπτυξη, στην τάξη του. Στο πλαίσιο της επίσκεψης τους οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν επίσης για τα προγράμματα που προσφέρει το ΚΠΕ σε μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης και τα πεδία που αξιοποιεί. Σκοπός η εφαρμογή άλλων ανάλογων διασυνδέσεων ανάμεσα στις θεματικές των προγραμμάτων του ΚΠΕ Αθαλάσσας με αυτές που καλύπτει το μάθημα της Βιολογίας στη Μέση Εκπαίδευση.
Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΜΕΠΑΑ) διοργάνωσε στο πλαίσιο του Διημέρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Προσχολικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης 2023-2024 σεμινάριο με θέμα: «Μπορεί το σχολείο μου να είναι αειφόρο; Πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα για τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του». Το σεμινάριο αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε από την προϊστάμενη της ΜΕΠΑΑ Δρ. Αραβέλλα Ζαχαρίου, σε συνεργασία με τους λειτουργούς Ευσταθία Δαρείου, Σιμόνη Παρτακίδου και Στέλλα Χατζηαχιλλέως στις 5,6 και 7 Σεπτεμβρίου στο Κρατικό Δίκτυο Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, για την επαρχία Λευκωσίας, το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο ΚΠΕ Αθαλάσσας, για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου στο ΚΠΕ Ακρωτηρίου και για τις επαρχίες Λάρνακας και Αμμοχώστου στο ΚΠΕ Κάβο Γκρέκο.
Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΜΕΠΑΑ) διοργάνωσε στο πλαίσιο του Διημέρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Προσχολικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης 2023-2024 σεμινάριο με θέμα: «Μπορεί το σχολείο μου να είναι αειφόρο; Πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα για τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του». Το σεμινάριο αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε από την προϊστάμενη της ΜΕΠΑΑ Δρ. Αραβέλλα Ζαχαρίου, σε συνεργασία με τους λειτουργούς Ευσταθία Δαρείου, Σιμόνη Παρτακίδου και Στέλλα Χατζηαχιλλέως στις 5,6 και 7 Σεπτεμβρίου στο Κρατικό Δίκτυο Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, για την επαρχία Λευκωσίας, το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο ΚΠΕ Αθαλάσσας, για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου στο ΚΠΕ Ακρωτηρίου και για τις επαρχίες Λάρνακας και Αμμοχώστου στο ΚΠΕ Κάβο Γκρέκο.
Κατά τη διάρκεια του Διημέρου του Εκπαιδευτικού, οι 130 συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία, μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες να εξοικειωθούν με τις διαστάσεις του Αειφόρου Σχολείου και την Ολιστική Σχολική Προσέγγιση (ΟΣΠ), ως το μέσο με το οποίο μπορούν να προωθήσουν προγράμματα και δράσεις, όπως επίσης και να σχεδιάσουν την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική τους, προς την κατεύθυνση της αειφορίας. Το σεμινάριο, ολοκληρώθηκε με τη διερεύνηση καλών πρακτικών και παραδειγμάτων από την Κύπρο και άλλες χώρες, όπως επίσης και την εφαρμογή του Αειφόρου Σχολείου στην πράξη.