Ευρωπαϊκά / Ερευνητικά Προγράμματα
PEDIA (Promoting Energy efficiency & Developing Innovative Approaches in schools – Προώθηση της Ενεργειακής Απόδοσης & Ανάπτυξη Καινοτόμων Προσεγγίσεων στα Σχολεία)
Ιστοσελίδα: https://www.cea.org.cy/pedia/Το έργο PEDIA είναι το πρώτο έργο που προσεγγίζει συνολικά και σφαιρικά τις ανάγκες των σχολικών κτηρίων στην Κύπρο για να μετατραπούν σε Κτήρια Σχεδόν Μηδενικής Ενεργειακής Κατανάλωσης (ΚΣΜΕΚ), επιδιώκοντας ταυτόχρονα την αντιμετώπιση χρόνιων και διαχρονικών προβλημάτων, όπως τη θέρμανση, τον κλιματισμό, το φωτισμό και τον αερισμό.
Το έργο PEDIA, που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και συντονίζεται από το Ενεργειακό Γραφείο Κύπρου σε συνεργασία με την Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, θα αναλάβει ένα ευρύ φάσμα ενεργειών με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και των συνθηκών άνεσης 25 τουλάχιστον δημόσιων σχολικών κτηρίων στην Κύπρο, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο και στην επίτευξη των Εθνικών και Ευρωπαϊκών στόχων της Κύπρου για την ενέργεια και το κλίμα.
Το έργο PEDIA θα ενεργοποιήσει δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 7,5 εκατ. € και θα αναπτύξει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ενεργειακής ανακαίνισης για όλα τα δημόσια-σχολικά κτήρια, εισάγοντας ένα διαδικαστικό πλαίσιο για ενεργειακές αναβαθμίσεις, βασισμένο σε περιβαλλοντικά, ενεργειακά και κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.
Ακολουθήστε στο Facebook https://www.facebook.com/PEDIAeuproject/
Θέμα | Αρχείο | Ημερομηνία |
---|---|---|
Ενημερωτικό έντυπο | 25/09/2023 | |
Εισαγωγή στο Pedia | 25/09/2023 | |
PEDIA Project - Βίντεο | 25/09/2023 | |
PEDIA Project - Βίντεο - With english subtitles | 25/09/2023 |
Ευρωπαϊκό έργο “Aelia - Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability”
Διάρκεια προγράμματος: 2022-2025Ιστοσελίδα: https://www.aelia-project.eu/
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου με την Μονάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο “Aelia - Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability” με συγχρηματοδότηση από το πρόγραμμα Erasmus+ (Partnerships for Innovation – Forward Looking Projects), της Ε.Ε. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 36 μήνες και η χρηματοδότηση ανέρχεται στις 767.320 ευρώ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ως συντονιστής του έργου ο οργανισμός Kentro Merimnas Oikogeneias kai Paidiou (KMOP) από την Ελλάδα και ως εταίροι, πέρα από τη Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ελλάδας, ο εκπαιδευτικός οργανισμός CARDET – Centre for the Advancement of Research & Development in Educational Technology στην Κύπρο, το ινστιτούτο Western Balkans Institute Udruzenje από τη Σερβία, ο δημόσιος οργανισμός School Inspectorate Arges County (ISJ Arges) και ο οργανισμός Centrul Pentru Promovarea Invatarii Permanente Timisoara Asociatia από τη Ρουμανία, ο οργανισμός Sudwind Association for Development Policy and Global Justice από την Αυστρία και το Institute for Improvement of Education από τη Σερβία, ως συνδεδεμένος εταίρος (associated partner).
Ο πρωταρχικός στόχος του έργου είναι να παρέχει σ’ όλους τους πολίτες τα εφόδια, δεξιότητες και ικανότητες, για την πράσινη μετάβαση. Οι ειδικοί στόχοι του έργου AELIA είναι:
- Προώθηση της βιωσιμότητας σ’ όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς μέσω του σχεδιασμού και της δοκιμής κατευθυντήριων γραμμών για δημιουργία Αειφόρου Περιβαλλοντικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής
- Υποστήριξη της διοίκησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των ηγετών τους για την εφαρμογή σχεδίων βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης και της αξιολόγησης των επιπέδων βιωσιμότητας
- Παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών πόρων μέσω της ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που βασίζεται στη διευρυμένη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, στην αριστεία, την τεχνογνωσία και μια πληθώρα γνώσεων και προοπτικών
- Περαιτέρω ανάπτυξη της ικανότητας των εκπαιδευτικών και ενίσχυσή τους με γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες για να ενσωματώσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση στην εργασία τους και να γίνουν πολλαπλασιαστές της αλλαγής
- Ενίσχυση της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων και ενδυνάμωση όλων των πολιτών να αναλάβουν δράση για το κλίμα, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση
- Ενίσχυση της εκμάθησης και της ενσωμάτωσης των πολιτικών μέσω της ενίσχυσης της διακρατικής συνεργασίας και του διαλόγου με διάφορους φορείς.
Ευρωπαϊκό έργο “SUSEDI - Route to Transformation of Educational Institutions through a Whole Institution Approach to Sustainability [SUStainability in EDucational Institutions]”
Διάρκεια προγράμματος: 2022-2026Ιστοσελίδα: https://susedi.projectsgallery.eu/
H Μονάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο “SUSEDI - Route to Transformation of Educational Institutions through a Whole Institution Approach to Sustainability” με συγχρηματοδότηση από το πρόγραμμα Erasmus+ (Partnerships for Innovation – Forward Looking Projects), της Ε.Ε. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 48 μήνες και η χρηματοδότηση ανέρχεται στις 800.000 ευρώ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ως συντονιστής του έργου ο κυπριακός οργανισμός M.M.C Management Center και ως εταίροι, πέραν της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το Πανεπιστήμιο Frederick, η Κυπριακή Εταιρεία Πιστοποίησης, η εταιρεία «ΔΗΜΗΤΡΑ» Εκπαιδευτική Συμβουλευτική από την Ελλάδα, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, το Πανεπιστήμιο National University Of Ireland Galway, το Πανεπιστήμιο του Lodz και το Ινστιτούτο Łukasiewicz – Institute for Sustainable Technologies από την Πολωνία, το Πανεπιστήμιο Sapienza της Ρώμης και ο οργανισμός Associazione Nazionale Orientatori από την Ιταλία, το Πανεπιστήμιο της Μάλτας και ο ισπανικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός Valencia Innohub.
Ο στόχος του SUSEDI είναι να υποστηρίξει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να υιοθετήσουν την Ολιστική Θεσμική Προσέγγιση - ΟΘΠ (Whole Institution Approach) μέσα από μια σειρά μετασχηματιστικών βημάτων, σύμφωνα με το συστημικό πλαίσιο της ΟΘΠ για τη βιωσιμότητα. Επιπλέον, το SUSEDI στοχεύει να αναπτύξει μια δέσμη ικανοτήτων βιωσιμότητας των εκπαιδευτικών, των διευθυντών και του διοικητικού προσωπικού και να τις πιστοποιήσει με βάσει το πρότυπο ISO17024 στη βάση του ευρωπαϊκού πλαισίου ικανοτήτων βιωσιμότητας, ενός ανοικτού εκπαιδευτικού προγράμματος και ενός ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης.
Τα κύρια παραδοτέα του έργου είναι:
- Συστημικό Πλαίσιο για την Ολιστική Προσέγγιση Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε βιωσιμότητα. Αυτό το συστηματικό πλαίσιο παρουσιάζει τους πυλώνες της βιωσιμότητας καθώς και τους τομείς εντός των πυλώνων
- Βέλτιστες Πρακτικές των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ολιστικής Προσέγγισης
- Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πηγή για την Ανάπτυξη Ικανότητας Βιωσιμότητας για Εκπαιδευτές/Ηγέτες των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και του διοικητικού προσωπικού
- Οδηγός Μεθοδολογίας: «Χάρτης πορείας για τον μετασχηματισμό των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Ολιστικής Προσέγγισης σε βιωσιμότητα». Αυτή η μεθοδολογία του χάρτη πορείας είναι ευθυγραμμισμένη με το Συστηματικό Πλαίσιο και υποστηρίζει τα Εκπαιδευτικά Κέντρα να υλοποιήσουν δραστηριότητες για να επιδείξουν τη βιωσιμότητα σε διάφορους τομείς των πυλώνων
- Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πηγή για την Εκπαίδευση των Φορέων Μετασχηματισμού
- Εργαλείο αυτο-αξιολόγησης για την αξιολόγηση του επιπέδου των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων όσον αφορά την Ολιστική Προσέγγιση των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε βιωσιμότητα
Ευρωπαϊκό έργο “Effective School Management in the Twin Transition – Evolution of Teachers Working Time due to the Green and Digital Transitions – Education Employers Capacity Building Project” (ESMTT)”
Διάρκεια προγράμματος: 2023-2025Στόχος του έργου ESMTT είναι να κατανοήσει καλύτερα την εξέλιξη του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών και την οργάνωση αυτού του χρόνου λόγω της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης (διττή μετάβαση), με στόχο τη διαχείριση των ωρών εργασίας των εκπαιδευτικών με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο. Προκειμένου να διατηρηθεί η ψυχική ευημερία των εκπαιδευτικών και να αυξηθεί η ελκυστικότητα του επαγγέλματος του/της εκπαιδευτικού, απαιτείται περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη διαχείριση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών. Γι’ αυτό και στα πλαίσια του συγκεκριμένου έργου, θα συλλεχθούν βέλτιστες πρακτικές μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε και θα διεξαχθεί μια πανευρωπαϊκή έρευνα η οποία θα συλλέξει τις απόψεις εκπαιδευτικών, διευθυντών/διευθυντριών κι άλλων εργοδοτικών και εκπαιδευτικών φορέων σε σχέση με τη διαχείριση του χρόνου των εκπαιδευτικών και πώς αυτή επηρεάστηκε εξαιτίας της διττής μετάβασης.
Ο χρόνος εργασίας και ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών είναι βασικά ζητήματα στο πλαίσιο του εθνικού και ευρωπαϊκού κοινωνικού διαλόγου μεταξύ των εργοδοτών και των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου, το έργο αυτό στοχεύει να προετοιμάσει τους εργοδότες για τις διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα εκπαιδευτικών σε εθνικό επίπεδο, αυξάνοντας την κατανόησή τους σχετικά με την εξέλιξη του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών λόγω της διττής μετάβασης.
Στα πλαίσια του έργου ESMTT, θα πραγματοποιηθούν τέσσερις κύριες δράσεις: τρεις δραστηριότητες αμοιβαίας μάθησης (peer learning activities) σε Ιρλανδία, Κύπρο και Σλοβενία και ένα τελικό συνέδριο στο Βέλγιο, που θα στοχεύουν στην απόκτηση γνώσεων σχετικά με το θέμα της εξέλιξης του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών λόγω της διττής μετάβασης, καθώς και στον εντοπισμό βέλτιστων πρακτικών Ευρώπη για την αποτελεσματική διαχείρισή της. Σ’ αυτό το έργο συμμετέχουν μόνο εργοδότες στον τομέα της εκπαίδευσης, από το Βέλγιο (Federation Europeenne des Employeurs D'educati, συντονιστής και Het Gemeenschapsonderwijs), Κύπρο (Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας – Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη), Ουγγαρία (Magyar Alapítványi, Egyesületi és Magániskolák Egyesület και Magyar Rektori Konferencia), Ιρλανδία (Education And Training Board Ireland), Πορτογαλία (Associação de Estabelecimentos de Ensino Particular e Co), Σλοβενία (Gimnazija Bezigrad), Λετονία (LR Izglitibas Un Zinatnes Ministrija) και Λιθουανία (Lietuvos Profesinio Mokymo Istaigu Asociacija).
Ευρωπαϊκό έργο “Digital Education for Sustainable Development across Europe”
Διάρκεια προγράμματος: 2023-2026Το Ευρωπαϊκό έργο “Digital Education for Sustainable Development across Europe”, το οποίο θα διαρκέσει δύο έτη, χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ (ΒΔ2 – Στρατηγικές συμπράξεις για τη Σχολική Εκπαίδευση) με 400 000 ευρώ. Η κοινοπραξία αποτελείται από έξι οργανισμούς από πέντε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, με συντονιστή του έργου τον οργανισμό StoryDOCKS GmbH (Γερμανία) και εταίρους τους Unabhängiges Institut für Umweltfragen UfU e.V. (Independent Institute for Environmental Issues UfU e.V.) επίσης από Γερμανία, τον οργανισμό KUTATO TANAROK ORSZAGOS SZOVETSEGE (Hungarian Research Teachers' Association) από Ουγγαρία, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και συγκεκριμένα τη Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, τον Νορβηγικό οργανισμό HOGSKOLEN I INNLANDET (Inland Norway University of Applied Sciences) και τέλος, την εταιρεία Pigeon Studio Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością από Πολωνία.
Προσφέροντας σύγχρονο και παιδαγωγικά ουσιαστικό μαθησιακό υλικό για την αειφόρο ανάπτυξη, το έργο στοχεύει να αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) και να αυξήσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών που προτίθενται να διδάξουν το σημαντικό αυτό θέμα. Συγκεκριμένα, το εν λόγω έργο στοχεύει σε δύο βασικούς πυλώνες:
1. Ενίσχυση του προφίλ(ων) του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) είναι εδραιωμένη με διαφορετικό τρόπο στα προγράμματα σπουδών των χωρών εταίρων. Με την ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης και συγκεκριμένα τις διδακτικές ενότητες, το έργο θα προσφέρει βασικές γνώσεις, προσανατολισμό, καθώς και διδακτική βοήθεια. Το ειδικά προσαρμοσμένο διδακτικό υλικό θα παρέχει προτάσεις για άμεση εφαρμογή στην πράξη. Τα εγχειρίδια διδασκαλίας θα απαριθμούν τις ικανότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές, τα θέματα και το τεχνικό περιεχόμενο που είναι σημαντικά για την απόκτηση αυτών των ικανοτήτων. Στην τελική φάση του έργου, θα προσφέρονται τακτικά δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια.
2. Προώθηση της απόκτησης δεξιοτήτων και ικανοτήτων για παιδιά δημοτικού
Πλαισιώνοντας τη μάθηση γύρω από τους 17 ΣΒΑ, το έργο στοχεύει στο να καταστεί δυνατός ένας πιο ολιστικός τρόπος κατανόησης της βιώσιμης ανάπτυξης και να μετασχηματιστεί ο «γραμμικός-ορθολογικός» τρόπος σκέψης των παιδιών του δημοτικού σχολείου. Αυτό θα ενισχυθεί μέσα από την προβολή ψηφιακών κειμένων και εικονογραφημένων ιστοριών που θα υποστηρίξουν τη μαθησιακή διαδικασία.Αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου:
- Δημιουργία δωρεάν ψηφιακής πλατφόρμας εκμάθησης σε πέντε διαφορετικές γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ουγγρικά, Νορβηγικά, Ελληνικά)
- Ανάπτυξη και παραγωγή 17 μαθησιακών «κόσμων» για τους ΣΒΑ, συμπεριλαμβανομένων ιστοριών, εγχειριδίων για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές
- Ανάπτυξη μιας μαθησιακής ενότητας για κάθε ικανότητα (Αναγνώριση, Αξιολόγηση, Δράση)
- Υλοποίηση τακτικών διαδικτυακών μαθημάτων κατάρτισης για εκπαιδευτικούς σχετικά με την ΕΑΑ σε δημοτικά σχολεία σ’ όλες τις χώρες του έργου
- Ανάπτυξη ενός πλαισίου (framework) που θα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά τη διαδικασία εφαρμογής της ΕΑΑ σε δημοτικά σχολεία άλλων χωρών και γλωσσών
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Life “Rethink (Reduce, Reuse, Recycle) Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση των απορριμμάτων στην Κύπρο”
Διάρκεια προγράμματος: 2014-2017
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου με την Μονάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετέχει σε άλλο ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τίτλο “Rethink (Reduce, Reuse, Recycle) Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση των απορριμμάτων στην Κύπρο» με συγχρηματοδότηση από το πρόγραμμα LIFE+ Environment Policy and Governance, της Ε.Ε. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 34 μήνες και η χρηματοδότηση της οποίας έτυχε ανέρχεται στις 958.585 ευρώ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ως ανάδοχος φορέας το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου και ως εταίροι, πέρα από τη Μονάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η Green Dot Κύπρου, το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, το Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας και Περιβάλλοντος και η Fost Plus Βελγίου.Σκοπός του έργου είναι η προώθηση της μείωσης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των αποβλήτων στην Κύπρο μέσω μίας εκτεταμένης εκστρατείας ευαισθητοποίησης, βασισμένη σε μια ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική που να εστιάζεται στην αρχή Reduce, Reuse, Recycle (RRR). Μέσω μίας σειράς δράσεων που θα ενημερώσουν, θα εκπαιδεύσουν και θα κινητοποιήσουν, το έργο στοχεύει να επιφέρει αξιοσημείωτες αλλαγές στην αντίληψη, την ευαισθητοποίηση και τις συνήθειες του κοινού και των ομάδων-στόχων. Παράλληλοι στόχοι του έργου είναι:
- η καταγραφή της υπάρχουσας γνώσης και το επίπεδο της ευαισθητοποίησης στην Κύπρο σχετικά με την έννοια RRR στη διαχείριση των αποβλήτων.
- η ανάπτυξη και εφαρμογή μιας στρατηγικής επικοινωνίας για τη Μείωση-Επαναχρησιμοποίηση-Ανακύκλωση έτσι ώστε να υποστηρίξει την εφαρμογή της Οδηγίας Πλαίσιο για τα απόβλητα και το Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων της Κύπρου.
- η ανάπτυξη ολοκληρωμένων επικοινωνιακών εργαλείων που θα επιτρέπουν τη μεταφορά της γνώσης της έννοιας RRR στο ευρύ κοινό και σε συγκεκριμένες ομάδες στόχους.
Πρόγραμμα Μη Συμβατικών Υδατικών Πόρων στην Κύπρο
Διάρκεια προγράμματος: 2013-2015
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Coca-Cola Foundation Atlanta, στα πλαίσια της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης με το ποσό των 400.000 δολαρίων (306.806 ευρώ). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το Μεσογειακό Γραφείο Περιβάλλοντος (MIO), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ο διεθνής οργανισμός Διεθνή Οργανισμού Global Water Partnership Mediterranean (GWP-MED). Στόχος του προγράμματος είναι η αναδείξει της χρήσης των μη συμβατικών υδατικών πόρων ως βιώσιμης μεθόδου διαθεσιμότητας νερού σε περιοχές της Μεσογείου που πλήττονται από τη λειψυδρία, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της διατήρησης των οικοσυστημάτων και την προσαρμογή στις κλιματικές αλλαγές σε τοπικό επίπεδο. Στα πλαίσια του προγράμματος θα γίνει εγκατάσταση συστημάτων συλλογής βρόχινου νερού και ανακύκλωσης νερού σε 16 σχολεία και γήπεδα, θα παραχθεί εκπαιδευτικό υλικό για τους μη συμβατικούς υδατικούς πόρους και θα διεξαχθούν επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να εκπαιδευθούν στη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος.
Ιδέες, Έργα και Δρώμενα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο μέσα από την προσέγγιση στα πολιτιστικά τοπία της Κρήτης και Κύπρου, «ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»
Διάρκεια προγράμματος: 2011-2014
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα-Κύπρος 2007-2013, με συνολικό ποσό προϋπολογισμού 550.000 ευρώ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η Κοινότητα Πεδουλά, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης και ο Πολιτιστικός Οργανισμός το «Σπίτι των Κουρητών». Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη των σημαντικών πολιτιστικών διαδρομών στην περιοχή του Ψηλορείτη στην Κρήτη και στην περιοχή του Τροόδους στην Κύπρο, επισημαίνοντας τα ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά των δύο περιοχών τη μοναδική πολιτιστική και οικιστική τους φυσιογνωμία με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης. Collaboration of Schools and Communities through Sustainable Development. «Codes»Διάρκεια Προγράμματος: 2011-2014 Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Διαβίου Μάθησης της ΕΕ με το ποσό των 610.467.00 ευρώ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τα πιο κάτω Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και Υπουργεία Παιδείας:
- Stiftung Umweltbildung Schweiz (SUB), Berne, Switzerland (Coordinating Organisation)
- Environment and School Initiatives (ENSI), Leuven, Belgium
- Federal Ministry for Education, Arts and Culture (bmukk), Vienna, Austria
- Alpen-Adria-University, Klagenfurt, Austria
- Austrian Institute of Technology GmbH, Vienna, Austria
- Association Local Agenda 21, Vienna, Austria
- Municipality Vienna Neudorf, Austria
- Hogeschool-Universiteit Brussel, Belgium
- Cyprus Pedagogical Insitute, Nicosia, Cyprus
- Frederick University, Nicosia, Cyprus
- University of Helsinki, Finland
- Arbeitsgemeinschaft Natur und Umweltbildung – Hessen E.V., Wetzlar, Germany
- Environmental Education for Frankfurt, Frankfurt, Germany
- National and Kapodistrian University of Athens, Greece
- University of the Aegean, Mytilene, Greece
- Budapest University of Technology and Economics, Budapest, Hungary
- Hungarian Research Teachers Association, Budapest, Hungary
- Legambiente, Roma, Italy
- Regional Centre of Expertise Rhine-Meuse, Kerkrade, Netherlands
- Wageningen University, Wageningen, Netherlands
- Norwegian Centre for Science Education, Oslo-Blindern, Norway
- Healthy Environment Regional Organisation (HERO), Cluj-Napoca, Romania
- National Education Institute Slovenia, Ljubljana, Slovenia
- University of Primorska, Koper, Slovenia
- Autonomous University of Barcelona, Spain
- De Monfort University, Leicester, UK
- MF Associates, Evington,UK
- Sense and Sustainability Training, Shrewsbury, UK
- Cheongju National University of Education, Heungduk-gu
- Cheongju, Republic of Korea
Στόχος του προγράμματος είναι μέσα από πολυεπίπεδα δίκτυα συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο να αναδείξει την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από τη συνεργασία σχολείου-κοινότητας. Οι δράσεις του συγκεκριμένου δικτύου επιδιώκουν να παρέχουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις διαδικασίες μάθησης, τα μοντέλα, τις αξίες και τα εργαλεία που απαιτούνται για την επιτυχή συνεργασία σχολείου-κοινότητας στα πλαίσια της Αειφόρου Ανάπτυξης.
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση «INDUCTION»
Διάρκεια προγράμματος: 2010-2012 (Ολοκληρώθηκε)
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα Προώθησης Έρευνας με το ποσό των 99.000 ευρώ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πανεπιστήμιο Frederick, το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και το Πανεπιστήμιο της Αλπέρτα. Στόχος του προγράμματος αποτελεί η ανάδειξη της σημασίας των προγραμμάτων ένταξης νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στη δημοτική και προδημοτική εκπαίδευση μέσα από το πλαίσιο της ΕΑΑ, τόσο σε σχέση με τη μελλοντική επαγγελματική τους πρακτική, όσο και σε θέματα ΕΑΑ.