Όταν η μουσική συναντά το περιβάλλον: μια ιδιαίτερη συνάντηση του Μουσικού Λυκείου Λευκωσίας με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεδούλα (1-5 Σεπτεμβρίου 2015)

Αν και επίσημα η σχολική χρονιά ξεκινά στις 7 Σεπτεμβρίου, σε ένα μη-τυπικό και καινοτόμο πλαίσιο δύο σημαντικά εκπαιδευτικά δρώμενα, η μουσική και το περιβάλλον, συναντήθηκαν από την 1η-5η Σεπτεμβρίου 2015 στην Κοινότητα Πεδουλά. Συγκεκριμένα, το Μουσικό Λύκειο Λευκωσίας με τη συνεργασία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεδουλά, οργανώσε ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη χορωδία του Λυκείου, εν όψει της συμμετοχής της στην παραγωγή της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου του ορατορίου "Μεσσίας" του Χέντελ.

Παράλληλα, με το εντατικό μουσικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να βιώσουν και να αλληλεπιδράσουν με το ιδιαίτερο περιβάλλον της περιοχής, μέσα από τη διεξαγωγή περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων ψυχαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα, οι οποίες διοργανώθηκαν από την Παιδαγωγική Ομάδα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Πεδουλά.


Για το σκοπό αυτό ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Καδής, προκειμένου να παρακολουθήσει τις εργασίες του Μουσικού Λυκείου Λευκωσίας, αλλά και να περιοδεύσει στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεδουλά, στο οποίο γίνονται έργα αποκατάστασης του Περιβαλλοντικού Κέντρου, μετά από την απόφαση για μεταφορά των ξενώνων του ΚΠΕ, από το Γυμνάσιο Πεδουλά , στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου, όπου στεγάζεται το ΚΠΕ, επισκέφθηκε την Κοινότητα Πεδουλά την 1η Σεπτεμβρίου 2015. Συγκεκριμένα, ο Υπουργός συνομίλησε με τους καθηγητές και τους μαθητές του Μουσικού Λυκείου, όπως επίσης και με το προσωπικό του ΚΠΕ Πεδουλά, με το Κοινοτικό Συμβούλιο και τους κατοίκους του Πεδουλά .

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιστιμού κ. Κώστας Καδής, έχοντας την ευκαιρία να παρακολουθήσει απόσπασμα από τις πρόβες των μαθητών, σημείωσε τη σημασία της ενίσχυσης των σχολείων «ειδικού τύπου», όπως των Μουσικών Λυκείων και των «πράσινων σχολείων», όπως είναι τα ΚΠΕ, η λειτουργία των οποίων, επιβεβαιώνει και την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για παροχή στους μαθητές μας ποικιλία εκπαιδευτικών ευκαιριών και επιλογών, οι οποίες συνάδουν με τις γενικότερες προσπάθειες και επιδιώξεις του Υπουργείου για ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας μας. Παράλληλα, σημείωσε, ότι η μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας, πέρα από τα πλαίσια του συμβατικού σχολείου, σε άλλου είδους εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, όπως είναι οι Τοπικές Κοινότητες και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, πέρα από τις πολλαπλές μαθησιακές και παιδαγωγικές εμπειρίες που παρέχουν στους μαθητές, αλλά και τις ευκαιρίες αλληλεπίδρασης των μαθητών μεταξύ τους, αλλά και με τους καθηγητές τους και τους τοπικούς πληθυσμούς, τους παρέχει μοναδικά ερεθίσματα και εμπειρίες γνωριμίας με τον τόπο μας, εκτίμησης και σεβασμού του πολιτιστικού και φυσικού μας πλούτου.

Τέλος, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, σημείωσε ότι με την επικείμενη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πρόθεση του Υπουργείου είναι η ενίσχυση της διασύνδεσης της τυπικής με τη μη-τυπική εκπαίδευση, μέσα από τη διεπιστημονική θεώρηση και ενίσχυση της μάθησης, όπως με τον καλύτερο τρόπο επιβεβαιώνεται η «συνάντηση» της Μουσικής με το Περιβάλλον.