Συμμετοχή της Μονάδας ΕΠΑΑ στο Μαθητικό Συνέδριο Εταιρικών Σχολείων UNESCO Πάφου, Παρασκευή, 10 Δεκεμβρίου 2021, Λύκειο Α΄ Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ Πάφου
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Συνέδριο Εταιρικών Σχολείων UNESCO Πάφου με θέμα: «Βιώσιμος Πλανήτης: Ανθρώπινο Δικαίωμα». Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Λύκειο Α’ Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφου, με την υποστήριξη της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, στις 10 Δεκεμβρίου 2021 και πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή και των έξι Γυμνασίων και Λυκείων της επαρχίας Πάφου που εντάσσονται στο Δίκτυο Εταιρικών Σχολείων UNESCO.Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη συνέβαλε στην εκπαίδευση των μαθητών/μαθητριών σε θέματα που απορρέουν από τον 13ο Στόχο της Αειφόρου Ανάπτυξης – Δράση για το Κλίμα, συμμετέχοντας στο συνέδριο με μια κεντρική εισήγηση και τέσσερα εργαστήρια:
(α) Κεντρική εισήγηση: “Δράση για το Κλίμα: Υποστηρίζοντας τον 13ο Στόχο της Αειφόρου Ανάπτυξης”, Ευσταθία Δαρείου, Μονάδα ΕΠΑΑ.
(β) Εργαστήριο Α: “Κλιματική Αλλαγή και τα Αίτια της: Μαρτυρίες Καταναλωτισμού στο Χθες και το Σήμερα”, Νικολέτα Πάππου, Χρίστος Παπαχαραλάμπους, ΚΠΕ Παναγιάς.
(γ) Εργαστήριο Β: “Κλιματική Αλλαγή: Κοινωνικές, Οικονομικές και Περιβαλλοντικές Προεκτάσεις”, Μαρία Γεωργίου, Μαρία Νεοφύτου, ΚΠΕ Σαλαμιού.
(δ) Εργαστήριο Γ: “Μετριασμός και Προσαρμογή: Στόχευσε στην καρδιά του Προβλήματος”, Φίλιππος Ηλιάδης, Ανδρέας Ναθαναήλ, ΚΠΕ Παναγιάς.
(ε) Εργαστήριο Δ: “Νεαροί Ηγέτες και Ηγέτιδες κατά της Κλιματικής Αλλαγής”, Ευσταθία Δαρείου, Μονάδα ΕΠΑΑ.
Ειδικότερα, η εισήγηση επικεντρώθηκε στο παγκόσμιο ζήτημα της Κλιματικής Κρίσης που ταλανίζει τον πλανήτη μας, στην ανάδειξη προτύπων που δρουν σήμερα για την καταπολέμηση της Κλιματικής Κρίσης και στη σημασία της ανάληψης πρωτοβουλιών για δράση κατά της Κλιματικής Αλλαγής, στο πλαίσιο της υποστήριξης των 17 Παγκόσμιων Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης. Το εργαστήριο “Κλιματική Αλλαγή και τα Αίτια της: Μαρτυρίες Καταναλωτισμού στο Χθες και το Σήμερα” ανέδειξε τον σύγχρονο τρόπο ζωής που διέπεται από το κυρίαρχο μοντέλο της υπερκατανάλωσης, ως ένα από τα σημαντικότερα αίτια της Κλιματικής Αλλαγής. Οι μαθητές/μαθήτριες, μέσα από το συγκεκριμένο εργαστήριο αντιλήφθηκαν ότι η καταναλωτική συνείδηση και συμπεριφορά του σύγχρονου ανθρώπου οδηγεί στην όξυνση του ζητήματος της Κλιματικής Αλλαγής. Το εργαστήριο “Κλιματική Αλλαγή: Κοινωνικές, Οικονομικές και Περιβαλλοντικές Προεκτάσεις”, επικεντρώθηκε στη διερεύνηση των επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής σε κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο, ενώ το εργαστήριο “Μετριασμός και Προσαρμογή: Στόχευσε στην καρδιά του Προβλήματος”, αξιοποίησε τη στρατηγική επίλυσης περιβαλλοντικών προβλημάτων, προκειμένου οι μαθητές/μαθήτριες να γνωρίσουν τη διαδικασία αποδόμησης τέτοιων προβλημάτων και να καταστρώσουν σχέδια δράσης για την επίλυσή τους. Τέλος, το εργαστήριο “Νεαροί Ηγέτες και Ηγέτιδες κατά της Κλιματικής Αλλαγής”, εστίασε στη γνωριμία και αξιολόγηση δράσεων που γίνονται από νέους και νεανίδες που ηγούνται κατά της Κλιματικής Αλλαγής σε παγκόσμιο επίπεδο και ώθησε τους μαθητές και τις μαθήτριες στο σχεδιασμό και την οργάνωση δράσεων στο σχολείο, στην κοινότητα και στη χώρα τους.