Ολοκλήρωση προαιρετικού σεμιναρίου με θέμα: «Σχεδιασμός έργων STEM (STEM projects) για την προώθηση της αειφορίας σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο»

Το προαιρετικό σεμινάριο της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη με θέμα «Σχεδιασμός έργων STEM (STEM projects) για την προώθηση της αειφορίας σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο» ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024 με την παρουσίαση, από τις ομάδες εργασίας, των έργων που έχουν παραχθεί κατά τη διάρκεια των 7 τρίωρων συναντήσεων.

Ζητούμενο του σεμιναρίου ήταν, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες, να αντιληφθούν ότι τα θέματα της αειφορίας συνδέονται με ζητήματα της πραγματικής ζωής τα οποία μπορούν να διερευνήσουν μέσα από την αξιοποίηση των STEM στο πλαίσιο του συνόλου των μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος. Απώτερος σκοπός του σεμιναρίου ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθησιακών ενοτήτων STEM για την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Στο προαιρετικό σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης οι οποίοι, μετά την επιμόρφωσή τους σε θέματα που άπτονται του σχεδιασμού και της υλοποίησης έργων STEM+, κλήθηκαν να συνεργαστούν για την ανάπτυξη έργων STEM+ και την μετέπειτα πρακτική εφαρμογή τους στη σχολική τους μονάδα με απώτερο σκοπό την πρόληψη, αντιμετώπιση και μετριασμό ενός αυθεντικού προβλήματος.

Κατά τη διάρκεια του προαιρετικού σεμιναρίου, συνολικής διάρκειας 21 ωρών, σχεδιάστηκαν έξι (6) έργα STEM+ από τα οποία τα πέντε (5) βρίσκονται στη διαδικασία υλοποίησης σε πέντε (5) διαφορετικές σχολικές μονάδες. Τα έργα αυτά, καθώς και η πορεία εργασίας που ακολουθήθηκε, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στην τελική συνάντηση του προαιρετικού σεμιναρίου και αφορούσαν τα ακόλουθα θέματα:
  1. «Παραγωγή και Κατανάλωση: Τη θες ή όχι τη σοκολάτα;», Δέσποινα Αρτεμίου, Στέλια Λειβαδιώτου, Δημόσιο Νηπιαγωγείο Βρυσούλων, Δημόσιο Νηπιαγωγείο Ζακακίου.
  2. «Κτήρια Σχεδόν Μηδενικής Κατανάλωσης Ενέργειας: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Μονοπατιού», Ελένη Αποστόλου, Πολύμνια Πιέρου-Καλλένου, Χριστίνα Νικολάου-Χριστοδούλου, Ελένη Παναγιώτου-Σαριγιάννη, Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου Β’.
  3. «Προαγωγή της Καλής Υγείας: Δημιουργία λαχανόκηπου» Τζωρτζή Πετρούλα, Δημοτικό Σχολείο Εργατών.
  4. «Προαγωγή της Καλής Υγείας: Εργαστηράκι καινοτόμων συνταγών», Ανδριάνα Χατζηκωστή, The Grammar School.
  5. «Αειφόρες Πόλεις και Κοινότητες: Τροποποιώντας υφιστάμενες οικίες στη βάση των αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού» Λουκία Κουλουμή, Μαργαρίτα Χριστοφή, Λανίτειο Γυμνάσιο.
  6. «Ποιοτική Εκπαίδευση: Αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων», Αγγέλω Μήτσιου, Λύκειο Κύκκου Β’.