Βιωματικό εργαστήριο στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού συνεδρίου ESERA 2013 (3 Σεπτεμβρίου 2013)

Πραγματοποιήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 2013 στα πλαίσια του συνεδρίου του European Science Education Research Association (ESERA) στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αθαλάσσας τετράωρο βιωματικό εργαστήριο/ημερίδα με θέμα "Η ΠΕ/ΕΑΑ μέσα από την τυπική και μη-τυπική εκπαίδευση". Στο εργαστήριο συμμετείχαν πανεπιστημιακοί και ερευνητές από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα που έχουν ως ειδικό πεδίο ενασχόλησής τους τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών σε περιβάλλοντα εκτός σχολικού χώρου (βοτανικοί κήποι, μουσεία, περιβαλλοντικά κέντρα κ.λπ.).

Η συνάντηση οργανώθηκε από την ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε συνεργασία με τον Καθηγητή Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Kings College κ. Justin Dillon και την κ. Marianne Achiam, Επίκουρη Καθηγήτρια στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης.

Στόχος της συνάντησης αποτέλεσε η ανταλλαγή απόψεων των μελών της ομάδας του ειδικού ενδιαφέροντος για θέματα που άπτονται της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε μη-τυπικά περιβάλλοντα τόσο σε πρακτικό όσο και σε ερευνητικό επίπεδο, όπως επίσης και η ενημέρωσή τους για τη εφαρμογή της ΠΕ/ΕΑΑ στην Κύπρο στην τυπική και μη-τυπική εκπαίδευση. Έμφαση δόθηκε στη διασύνδεση του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ με τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως χώρων μη-τυπικής εκπαίδευσης. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά και μέσα από διάφορα πεδία (δασικό και ποτάμιο οικοσύστημα, βοτανικός κήπος) διδακτικές τεχνικές, αλλά και πρακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται στο χώρο για τη μελέτη των περιβαλλοντικών ζητημάτων.