Διήμερο Εκπαιδευτικού Δημοτικής Εκπαίδευσης 8-10 Σεπτεμβρίου 2015 Διαθεματικό αντικείμενο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Στις 8-10 Σεπτεμβρίου 2015, ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τα παγκύπρια σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης, στο αντικείμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Τα σεμινάρια εντάσσονται μέσα στο πλαίσιο του διημέρου του εκπαιδευτικού δημοτικής εκπαίδευσης, το οποίο διεξάγεται κάθε χρόνο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.




Τα σεμινάρια για την ΠΕ/ΕΑΑ διεξήχθησαν σε όλες τις Επαρχίες της Ελεύθερης Κύπρου, με τη συμμετοχή πέραν των 100 εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης. Η διεξαγωγή και η διδασκαλία των σεμιναρίων έγινε από την Παιδαγωγική Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τη συμμετοχή του κ. Παναγιώτη Κύρρου, Επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης, Προέδρου της Ενδοτμηματικής Επιτροπής για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο των σεμιναρίων επιδιώχθηκε η διασύνδεση της θεωρίας με την πράξη, με έμφαση: α) στην επεξήγηση της εφαρμογής του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ στο σχολείο, β) στον τρόπο αξιοποίησης των δεικτών επιτυχίας και δεικτών επάρκειας σε σχέση με τα διδακτέα για κάθε θεματική ενότητα του Αναλυτικού Προγράμματος, όπως παρουσιάζονται στον οδηγό εφαρμογής του προγράμματος σπουδών για την ΠΕ/ΕΑΑ, γ) στην αξιοποίηση των διδακτικών τεχνικών και μεθοδολογικών προσεγγίσεων του αντικειμένου για την επιτυχή διερεύνηση του ζητήματος πολιτικής του σχολείου. Τα σεμινάρια είχαν θεωρητικό και βιωματικό χαρακτήρα και οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν πρακτικά στην εφαρμογή των τεχνικών της μελέτης πεδίου, του ηθικού διλήμματος, του εννοιολογικού χάρτη και της αξιοποίησης των ΤΠΕ στα θέματα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης. Όλο το υλικό των σεμιναρίων επισυνάπτεται για σκοπούς αξιοποίησης και βοήθειας των εκπαιδευτικών για αποτελεσματική εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ στο σχολείο.


ΘέμαΑρχείο
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Θεωρητικό Μέρος για Εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος
Παράρτημα Β1: Κατευθύνσεις, ιδέες και παραδείγματα για την εφαρμογή του υπό έμφαση στόχου “Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας”
Προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό για την υλοποίηση του υπό έμφαση στόχου: Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας
Δείκτες Επάρκειας - Δείκτες Επιτυχίας
Ηθικό Δίλημμα
Πηγή 1: Περιβαλλοντική Κοινωνική Νοημοσύνη: Ζώντας σε αρμονία με το περιβάλλον
Παράδειγμα ηθικού διλήμματος
Μελέτη Πεδίου
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α
Βιωματικό εργαστήριο με θέμα τους εννοιολογικούς χάρτες
Η συμβολή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη
Εργαστήριο: Η συμβολή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη