1ο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Βιολογίας, από την ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τη συνεργασία του Συνδέσμου Βιολόγων-Φυσιογνωστών ΟΕΛΜΕΚ, Ιούλιος 2016

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύκλους, το μήνα Ιούλιο, στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Πεδουλά, το 1ο θερινό σχολείο για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στο οποίο συμμετείχαν μαθητές/τριες με ειδικό ενδιαφέρον στα θέματα της Βιολογίας.







Το θερινό σχολείο διοργανώθηκε από την Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ειδικότερα την παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Πεδουλά, με τη στενή συνεργασία του Συνδέσμου καθηγητών Βιολόγων-Φυσιογνωστών ΟΕΛΜΕΚ, τους οποίους και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ευχαριστεί και συγχαίρει για την πρωτοβουλία τους.

Μέσα από το θερινό σχολείο επιδιώχθηκε: α) η καλλιέργεια του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών και η ευαισθητοποίηση τους στα θέματα του περιβάλλοντος, β) η ανάπτυξη του σεβασμού σε θέματα προστασίας και διατήρησης του περιβάλλοντος, γ) η ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της αγάπης για το φυσικό πλούτο του τόπου μας, δ) η συνειδητοποίηση της στενής σχέσης των ανθρώπων με το χώρο και τον τόπο τους, ε) η ανάδειξη του ολιστικού χαρακτήρα του περιβάλλοντος και των αλληλοσυνδέσεων που ενυπάρχουν σε κοινωνικό, πολιτικό, πολιτιστικό, οικονομικό πλαίσιο, παράλληλα με το οικολογικό, στ) η ανάπτυξη πειραματικών δεξιοτήτων, συλλογής, επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων μέσα από τη διεξαγωγή επιτόπιων διερευνήσεων σε συγκεκριμένα πεδία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, στ) η κοινωνικοποίηση καθώς και αλληλοσεβασμός ανάμεσα στους συμμετέχοντες.

Το θερινό σχολείο είχε διάρκεια 4 ημερών (7-10 Ιουλίου και 11-14 Ιουλίου 2016) και εφαρμόσθηκε σε πιλοτική βάση, με στόχο την επέκτασή του σε περισσότερους κύκλους τη νέα σχολική χρονιά και την εφαρμογή του σε πιο διευρυμένη κλίμακα και στα υπόλοιπα Κέντρα του κρατικού Δικτύου.

Καταληκτικά σημειώνεται ότι η επιτυχία του 1ου θερινού σχολείου αποτελεί ένδειξη του ενδιαφέροντος μαθητών και διδασκόντων να εντρυφήσουν, επί της ουσίας, στα θέματα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, στη βάση της αξιοποίησης των μη-τυπικών περιβαλλόντων μάθησης, τα οποία αποτελούν βασικό μέσο για την απόκτηση αυθεντικών περιβαλλοντικών εμπειριών και ανάπτυξης αισθήματος προσωπικής ευθύνης για την προστασία του περιβάλλοντος μας.